Datums 16. maijs, 2025
Laiks15.00–17.00
Vieta Konkurences padome, Rīga, Brīvības iela 55, 2 stāva zāle

Pieteikties pasākumam līdz
15.05.2025.
plkst. 17.00

petijuma_prezentacija

Konkurences padome, stiprinot sabiedrības izpratni par konkurenci, uzsāk pasākumu ciklu sadarbībā ar pētniekiem un akadēmiķiem, lai veicinātu zināšanās balstītu dialogu un stiprinātu konkurētspējīgu uzņēmējdarbības vidi. Šajos pasākumos satiksies dati, idejas un cilvēki, lai kopīgi meklētu atbildes uz jautājumiem, ko uzdod mūsdienu tirgus.

Pasākumu ciklu iesāksim ar PhD I. Jankovskas pētījuma PATĒRĒTĀJA DUBULTĀ DZĪVE II: KONKURĒTSPĒJA VIRTUĀLAJĀ TIRGŪ prezentāciju - diskusiju:

Digitālā telpa turpina mainīt sabiedrības uzvedības modeļus un ietekmē patērētāja lēmumu pieņemšanu. Šīs pārmaiņas būtiski ietekmē arī tirgus dinamiku, jo tradicionālās konkurētspējas priekšrocības – kvalitāte, cena, funkcionalitāte – vairs nav vienīgais noteicošais faktors. Virtuālajā vidē patērētājs nereti uzvedas citādi nekā reālajā dzīvē – viņš kļūst par sava tēla autoru, kurš reprezentē noteiktu dzīvesveidu, vērtības un attieksmi, kas ne vienmēr atbilst realitātei.

Šī transformācija izaicina esošos tirgus spēles noteikumus: mainās izpratne par pieprasījumu, parādās grūtības mērķēt auditorijas un izveidojas riski, ka patēriņa dati neatspoguļo reālo uzvedību. Tā rezultātā konkurence kļūst asimetriska – tie, kas veiksmīgi pielāgojas virtuālās telpas loģikai, iegūst priekšrocības pār tiem, kas balstās uz tradicionālām patērētāju analīzes pieejām.

Aptaujas rezultāti, kas veikti trīs gadu laikā, liecina par arvien pieaugošu atšķirību starp patērētāju reālajā un virtuālajā dzīvē. 2023. gadā 22% Latvijas iedzīvotāju atzina, ka sociālajos tīklos ir citādāki nekā realitātē, 2024. gadā – jau 33%, bet 2025. gadā – 35%. Visbiežāk minētie aspekti, kuros cilvēki atšķiras, ir attieksme pret notikumiem (23%), uzdrīkstēšanās (19%) un viedokļu paušana (17%), tam seko vizuālais izskats (16%) un dzīvesstils (14%).

Sociālo tīklu lietošana turpina augt – 77% Latvijas iedzīvotāju pavada sociālajos tīklos vairāk nekā 1 stundu dienā. No tiem 59% jauniešu vecumā no 18 līdz 29 gadiem norāda, ka šajos tīklos pavada vairāk nekā 3 stundas dienā. Populārākās platformas 2025. gadā ir Facebook (88%), Instagram (58%) un TikTok (38%).

Pasākumā diskusijas dalībnieki kopa ar pētījuma auori PhD I. Jankovsku pārrunās, kā uzņēmējiem augt un konkurēt digitālajā identitāšu tirgū.


📋 Pasākuma programma

1. daļa: Pētījuma prezentācija – dati un atziņas par digitālās uzvedības transformāciju.
Kafijas pauze – neformāla iespēja dalīties iespaidos un idejās.
2. daļa: Ekspertu diskusija:
– Kā augt un konkurēt digitālajā identitāšu tirgū?
– Vai algoritmi kļūst par jauno tirgus spēku?
– Kā veidot uzticību laikā, kad patērētāji vairs neuzticas pat sev?


Vietu skaits ir ierobežots – aicinām reģistrēties savlaicīgi!