8. maijā Konkurences padome (KP) pieņēma lēmumu uzlikt naudas sodu 12 reklāmas un mediju aģentūrām par piedalīšanos saskaņotās darbībās, kuru ietvaros notika informācijas apmaiņa par cenām un cenu veidojošiem vai ietekmējošiem faktoriem.
Reklāmas un mediju aģentūru darbībā atklātas savstarpējas piedalīšanās anketēšanā, kā ietvaros ir notikusi informācijas apmaiņa par cenām un realizācijas noteikumiem. Fakti liecina, ka vairākas aģentūras anketēšanas un tai sekojošo diskusiju kontekstā apmainījušās ar informāciju par cenām. Anketās norādīta detalizēta, individuāla un konkrēta informācija par cenām un saturēja būtiskus cenu politikas elementus. Turklāt katra aģentūra varēja identificēt savas cenas. Tāpat vairakkārt konstatēta informācijas sūtīšana par cenām, pret kuru aģentūra nav iebildusi.
Minēto darbību mērķis bija radīt apstākļus cenu paaugstināšanai un mazināt risku, kas nenovēršami rastos, ja katrs tirgus dalībnieks atsevišķi paaugstinātu cenu. Šajā gadījumā katram tirgus dalībniekam bija iespējas precīzāk prognozēt citu tirgus dalībnieku cenu politiku, tādejādi procesa dalībnieki savu cenu politiku varēja veidot jau zinot konkurentu cenas un nodomus.
Lietā iegūtā informācija liecina, ka tirgus dalībnieku vienošanās jeb saskaņoto darbību mērķis bija radīt tādus konkurences apstākļus, kas neatbilst konkrētā tirgus normāliem apstākļiem, kur katrs tirgus dalībnieks savu komerciālo politiku nosaka neatkarīgi. Ar saskaņoto darbību tirgus dalībnieki kavējuši, ierobežojuši un deformējuši konkurenci.
KP nolēma piemērot sodu SIA „Metro Leo Burnett” 22 194 latu apmērā, SIA „Balta Komunikācijas” 6 989 latu, SIA „Reklāmas aģentūra Adell” 12 787 latu, SIA „Reklāmas aģentūra Lowe Age” 14 534 latu, SIA „Garage4x4” 16 518 latu, SIA „DDB Latvija” 19 331 lats, SIA „Bates/Red Cell” 11 859 latu, SIA „RCL” – 14 328 latu, SIA „Domino MCG” – 8 310 latu, SIA „Inorek&Grey” 4 784 latu, SIA „McCann-Erickson Riga” 36 637 latu un SIA „Creative Laboratory” – 2 735 latu apmērā.