Konkurences padome (KP) ir izstrādājusi vadlīnijas pašvaldību un to iestāžu pārstāvjiem saistībā ar tirdzniecību pašvaldību organizētos vai atbalstītos publiskos pasākumos, lai veicinātu brīvu godīgu konkurenci, piesaistot pēc iespējas plašāku tirgotāju loku, tādējādi nodrošinot interesantāko un daudzveidīgāko preču un pakalpojumu sortimentu pasākuma apmeklētājiem, un novērstu konkurences neitralitātes principa neatbilstības riskus.

Vadlīnijās sniegti konkurences neitralitātes principa ievērošanas ieteikumi pašvaldībām attiecībā uz tirdzniecību pašvaldību organizētos publiskos pasākumos, pašvaldību organizētos publiskos pasākumos ar privāto komersantu atbalstu un privāto komersantu vai nevalstisko organizāciju organizētos pasākumos ar pašvaldības atbalstu. Vadlīnijās apkopoti labās prakses piemēri un problēmsituācijas saistībā ar tirdzniecības organizēšanas kārtību, pieteikšanās un tirgotāju atlases kritērijiem, vietējo komersantu atbalstu, pasākuma līdzfinansējuma piesaistīšanu, sadarbības principiem ar privātajiem pasākuma atbalstītājiem vai organizatoriem, u.c.   

Ņemot vērā tirdzniecības publiskajos pasākumos nozīmīgumu tirgotājiem, Vadlīnijas akcentē nepieciešamību pašvaldībām izstrādāt skaidrus, pamatotus un caurspīdīgus dalības tirdzniecībā nosacījumus, kas tiek vienlīdzīgi piemēroti. Jāizvairās no nesamērīgiem šķēršļiem – gan finansiāliem, gan organizatoriskiem – kas var atturēt tirgotājus no dalības. Uzmanība pievērsta arī vietējo komersantu atbalsta sabalansēšanai ar citu komersantu iespējām piedalīties tirdzniecībā, jo vietējo komersantu izcelšana nedrīkst pārmērīgi ierobežot citu komersantu iespējas piedalīties tirdzniecībā.