8.aprīlī Konkurences padome (KP) pieņēma lēmumu atļaut SIA „BALTCOM TV” un SIA „IZZI COM” apvienošanos. Tomēr, ja šie uzņēmumi uzvarēs tuvāko mēnešu laikā plānotajā valsts konkursā par zemes apraidi, tiem jāizstrādā un jāiesniedz KP nosacījumi, kurus tie ievēros, lai nepieļautu kaitējumu konkurencei. Ja uzņēmumi nespēs izstrādāt šādus nosacījumus, apvienošanās atļauja zaudēs spēku.
Izvērtējot apvienošanās ietekmi uz tirgu, KP secināja, ka būtisku kaitējumu konkurencei apvienošanās varētu radīt vien tad, ja apvienotais uzņēmums uzvarētu konkursā par maksas televīzijas pakalpojuma nodrošināšanu zemes apraidē, ko šobrīd nodrošina SIA „Lattelecom”.
Tāpēc, lai aizsargātu tirgu un patērētāju intereses, KP noteiks apvienošanās darījuma ierobežojumus vien tad, ja minētā konkursa rezultātā būtiski mainīsies konkurences situācija.
Izvērtējot konkurences situāciju tirgū šobrīd, KP secināja, ka paredzētā apvienošanās ietekmēs maksas televīzijas pakalpojumu tirgu Rīgā, Jēkabpilī, Ludzā un Balvos, bet ietekme balss telefonijas tirgū Latvijā, interneta, datu pārraides tirgū un maksas televīzijas kanālu vairumtirdzniecības tirgū kopumā nebūs būtiska.
Lēmumā KP norāda, ka maksas televīzijas pakalpojumu tirgū pastāv alternatīvie pakalpojumu sniedzēji. Viena no būtiskākajām alternatīvām ir zemes apraides maksas televīzija, jo tā aptver visu Latvijas teritoriju un jebkuram klientam, kas vēlas saņemt tieši maksas televīzijas pakalpojumu, bet tam nav citas izvēles iespējas, šī ir tuvākā alternatīva. Kā alternatīva zemes televīzijai, ja nav pieejama kabeļtelevīzija, var būt satelīttelevīzija, taču tā satura un cenas ziņā nedaudz atšķiras un ne visur ir iespējams uzstādīt nepieciešamās iekārtas. Kā jauna, būtiska un perspektīva alternatīva ir interneta televīzija, kuru piedāvā SIA „Lattelecom” un perspektīvā arī mobilā telefona operatori.
KP uzskata, ka pēc apvienošanās īstermiņa un vidējā termiņa perspektīvā SIA „Lattelecom” un apvienotā tirgus dalībnieka pozīcijas pakāpeniski izlīdzināsies, bet tas būs atkarīgs no tirgus dalībnieku spējām pielāgoties mainīgajiem tirgus apstākļiem, piedāvāt inovācijas, labāku apkalpošanas kvalitāti, kā arī no konkursa par zemes apraidi rezultātiem.